Michelin

Rich text

Belangrijke informatie over Michelin

Het verhaal van Michelin begint in 1889 wanneer de twee broers André en Édouard Michelin besluiten om zich in te zetten voor de rubberindustrie in het algemeen en de band in het bijzonder. De jaren gaan voorbij en het merk jurkt steeds meer voertuigen: de eerste afneembare band voor fietsen in 1891, het begin van de gummetjes voor auto's in 1895.

De belangrijkste innovatie van de groep vindt plaats in juni 1946, wanneer ingenieurs de radiaalband ontwerpen. In tegenstelling tot de "diagonale" band staan ​​de staallagen op de hiel van de band loodrecht op elkaar. Deze techniek biedt meer flexibiliteit en slagvastheid. Het beroemde Bibendum zwaar weegt op de bandenmarkt met een aandeel van $ 23,5 miljard in 2015. Het maakt banden, 184 miljoen om precies te zijn. De groep onderscheidt zich als de nummer 1 in Frankrijk en de tweede in de wereld. Elke dag werken 111.700 werknemers, 223.400 kleine handen (en meer dan 2 miljoen tenen) om de beste kwaliteit tandvlees te produceren, , gemaakt in Frankrijk.

Producten en technologie van Michelin

Het bedrijf biedt een compleet assortiment voor alle soorten voertuigen. Goede studente, ze blinkt uit in elk gebied. Het bereik van auto's variëren van stadsauto's tot hulpprogramma's en 4x4 en SUV. Voor beide wielen, Michelin-uitrusting voor weg- of off-road-uitrusting, om nog maar te zwijgen van de fietsen (weg, mountainbike, trekking). Het dragen van goederen of mensen is geen probleem voor Michelin, dat een categorie "zwaargewicht" heeft. Het bedrijf ziet groot met zijn gom voor landbouwmachines en civiele techniek. De passie voor de luchtvaart klopt nog steeds in het hart van Bibendum met een assortiment voor luchtvervoer.

"EEN BETERE MANIER VOORUIT" Dit is wat Michelin zijn klanten belooft met zijn slogan. De groep heeft het werkwoord "vooruitgaan" niet willekeurig gekozen, het impliceert niet alleen het gedrag, maar eerder de algehele bloei. Dit beleid, Michelin is zowel intern als extern van toepassing. Welzijn vormt de kern van zijn verplichtingen, zowel voor zijn consumenten als voor zijn werknemers of partners.

Michelin is al begonnen aan zijn sportieve avontuur sinds 1891. Het sportieve debuut wordt gemarkeerd door de overwinning van zijn rijder Charles Terront op Parijs-Brest-Parijs op de fiets. Het volgt een reeks overwinningen waaronder 48 wereldtitels in de rally, 24 overwinningen in de 24 uur van Le Mans en 398 successen in de Wereldkampioenschappen motorfiets (Superbike en MotoGP) gedurende meer dan 100 jaar sport.

Het merk Michelin

De ambitie van de fabrikant is niet alleen om de marktleider te zijn. Inderdaad, het is de missie om ieders mobiliteit te verbeteren. Het bedrijf wil elke reiziger vergezellen tijdens zijn dagelijkse reizen. Hiervoor implementeert het een strategie gebaseerd op het comfort, de veiligheid en het welzijn van zijn klanten.

Duurzaamheid van Michelin

Sinds 2013 heeft Michelin de Michelin Environmental Footprint (MEF) geïntroduceerd, die het in 2002 opgestelde Michelin-prestatie- en verantwoordelijkheidshandvest volgt. Al deze initiatieven zijn erop gericht de impact van het bedrijf op zijn omgeving tot een minimum te beperken.

Tegen 2030 wil Michelin de vervuiling van de banden met 20% verminderen (30 miljoen ton CO2). Er zijn eenvoudige tips om het brandstofverbruik te verminderen: langzamer rijden, snel schakelen of banden voldoende opblazen! Michelin wil bestuurders bewust maken van duurzaam rijden.

Samenwerking tussen Point S en Michelin

Point S en Michelin Tires hebben een historische commerciële relatie op meerdere markten. De internationale samenwerking is over meerdere jaren steeds sterker geworden om uiteindelijk partners op globaal niveau te worden. De samenwerking is momenteel sterk gevestigd in meer dan 18 landen over de wereld met duizenden verkochte banden.

De gezamenlijke doelstelling van Point S en Michelin is om de samenwerking in landen waar Point S gevestigd is, nog verder te ontwikkelen. Dit doen ze door de onderhandelingscapaciteiten van elk winkelpunt te exploiteren en de rentabiliteit op lange termijn te verzekeren.

Productassortiment van Michelin

  • Pilot Sport 4: Dynamic response'-technologie: een hybride gordel van aramide en nylon brengt de stuurbewegingen nauwkeurig over naar de weg. Een ultrareactief profielontwerp, dat zich constant aan de weg aanpast voor een optimaal contactvlak met de weg. Een nieuw rubbermengsel met speciale functionele elastomeren en silica staat garant voor uitstekende grip en optimaal remvermogen op nat wegdek.
  • Primacy 4 : Het nieuwe veiligheid georiënteerde profiel zorgt voor een uitstekende grip op nat wegdek, zelfs als de band is versleten. Het nieuwe profiel zorgt voor 22% meer ruimte en kan daardoor meer water afvoeren. Dankzij een high performance rubbermengsel van de laatste generatie levert de MICHELIN Primacy 4 uitzonderlijke remprestaties op nat wegdek nieuw of versleten en zonder de levensduur van de band te verminderen
  • Crossclimate: De rubbersamenstelling maximaliseert de grip en biedt flexibiliteit om goed contact met de grond te maken, ongeacht de temperatuur. Stijve, afgeschuinde profielblokken voor optimale veiligheid op droog wegdek. Profielblokken met een stijf, afgeschuind ontwerp voor betere remprestaties op droog wegdek. Een uniek profiel voor mobiliteit op sneeuw van de eerste tot de laatste kilometer en een optimale levensduur Het unieke V-vormige en duurzame profiel optimaliseert het 'grijpende' effect op sneeuw van de eerste tot de laatste kilometer. De stugheid van het profiel optimaliseert de levensduur van de band.
  • Alpin 6: Onze laatste generatie compound voor topprestaties in de winter en traction booster compound verbetert grip op sneeuw als de band slijt.

Voor bestelwagens is er ook de Agilis die bestaat in de winter, zomer en 4 seizoenen.

Koop uw Michelin banden in België!

Op zoek naar Michelin banden? Contacteer dan uw dichtstbijzijnde Point S zaak om de juiste band te vinden en deze door een van onze experten te laten monteren.